Kahraman Anlatıcının Bakış Açısı
♦ Bu bakış açısı, anlatıcının roman kahramanlarından biriyle özdeşleşmesi sonucu, dünyayı ve hayatı onun gözüyle görmesi, onun bakışıyla algılamasıyla gerçekleşir. İlahi bakış açısında anlatıcının sınırsız bilgisi, bu bakış açısında kahramanın bilgisiyle sınırlanır. Bu bakış açısında anlatılanların, kahramanın toplumsal ve kültürel düzeyine uygun olması gerekir.
Kahraman Anlatıcının Bakış Açısı Örneği
♦ Fatih meydanının önünden geçerken meydan kahvelerinde bir sürü işsiz güçsüz softa makulesi adamlar oturuyorlar. Biraz temizce giyindin mi insanın arkasından fena fena bakıyorlar, kim bilir neler söylemiyorlar, insan yolda bile rahat yürüyemiyor. Sonra o dükkanların hâli nedir? Adım başında ahçı ve kahve. Erkeklerin işi gücü kahvede, caminin önünde oturup sokağı seyretmek. Dün Tünel’den Galatasaray’a kadar dükkanlara baktım. Esnaf bile zevk sahibi. İnsan bir bahçede geziyormuş gibi oluyor. Her camekan çiçek gibi. En adi eşyayı öyle biçime getiriyorlar ki mücevher gibi görünüyor. Sonra halkı da bambaşka. Dönüp bakmazlar. Yürümesini, giyinmesini bilirler. Her şeyi bilirler…
Peyami Safa Fatih-Harbiye